مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 13:322022-03-29بين الملل

سفر به منطقه سحرانگیز دشت لاله های واژگون


مجید نادری دره شوری، رییس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرضا با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان دهاقان اظهار داشت: جاده بودجان یکی از محورهای گردشگری دهاقان بشمار می رود و دارای مناظری بسیار دل انگیز و مناطق گردشگری متنوع است که تماشای آن خاطره انگیز خواهد بود.

وی افزود: این جاده شامل مناطق اردسته، چشمه مردنگ و کج دنبه، چشمه بازن، قنات بنوی، قنات بودجان و باغ های سیب آن، دره شاه صفی (از مناطق نمونه گردشگری) دشتک، هرندی، تخته چمن آستانه و دشت لاله های واژگون است و هر سال شاهد حضور هزاران مسافر و گردشگر در ایام نوروز، به ویژه سیزده به در است.

نادری گفت: منطقه عشایری و گردشگری آستانه دهاقان حدفاصل شهرستان دهاقان و شهرستان سمیرم با 20 کیلومتر فاصله از شهرستان دهاقان از جمله مناطق دیدنی با جذابیت بسیار بالا شامل کوه و دره و رودخانه و چشمه سارهایی است که پرندگان، حیوانات و گیاهان متنوعی را در خود جای داده است.

رییس اداره امور عشایر شهرضا و دهاقان بیان کرد: منطقه سحرانگیز آستانه بودجان گیاه کمیاب و بی نظیر لاله واژگون یا اشک سیاوش را پرورش می دهد و در این زمینه یکی از نقاط منحصر به فرد در ایران محسوب می شود که به حراست و مراقبت ویژه از سوی گردشگران نیاز دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر به منطقه سحرانگیز دشت لاله های واژگون

سفر به منطقه سحرانگیز دشت لاله های واژگون