مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 10:322022-03-29اقتصادي

دنیا به صنعت گاز ایران به عنوان غول خفته نگاه می کند


کارشناس ارشد اقتصاد انرژی با بیان اینکه دنیا به صنعت گاز ایران به عنوان غول خفته نگاه می کند و از ظرفیت ها و قابلیت ایران در زمینه گاز و نفت مطلع است، - گفت: مدیریت و حکمرانی مطلوب در بخش انرژی همیشه مستلزم پرهیز از شتاب زدگی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برگزاری ششمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) که سوم اسفندماه امسال در دوحه برگزار شد را باید در کنار دیگر رویدادهای مهم بخش گاز در سال 1400 قرار داد؛ رویدادی که ایران در بالاترین سطح در آن حضور یافت و سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری در این نشست تأکید کرده بود: جامعه جهانی باید مانع هرگونه اقدام یکجانبه و قهری نظیر تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه صنعت نفت و گاز اعضای مجمع شود و آن را به رسمیت نشناسد.

اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز 44 درصد از تولید گاز جهان، 67 درصد از ذخایر گازی جهان، 64 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری در این نشست تأکید کرد: جامعه جهانی باید مانع هرگونه اقدام یکجانبه و قهری نظیر تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه صنعت نفت و گاز اعضای مجمع شود و آن را به رسمیت نشناسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنیا به صنعت گاز ایران به عنوان غول خفته نگاه می کند

دنیا به صنعت گاز ایران به عنوان غول خفته نگاه می کند