مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 09:572022-03-29فرهنگي

بنای مقدس و باشکوه تکیه معاون الملک کرمانشاه مقصد گردشگران نوروزی


تکیه مقدس و باشکوه معاون الملک کرمانشاه در اواخر دوران قاجار بنا شده و کاشی کاری های زیبا و متعدد جلوه ای زیبا به این تکیه بخشیده و به مقصد گردشگران نوروزی تبدیل شده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- رؤیا متکیایی: تکیه معاون الملک از جمله آثار زیبا و بی نظیری است که از اواخر دوره قاجاریه در کرمانشاه با قدمتی 118 ساله به یادگار مانده و این بنای تاریخی در بافت قدیم شهر کرمانشاه در محلهٔ آبشوران قدیم و در خیابان حداد عادل واقع شده و این اثر در تاریخ 10 آذر 1354 با شمارهٔ ثبت 945 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

معماری بی نظیر تکیه معاون الملک در سه بخش حسینیه، زینبیه، و عباسیه، تجلی پیدا کرده و بانی آن مرحوم حسن خان با گردآوری هنرمندان سرآمد آن زمان اقدام به ساخت بنا کرده است.

معماری چشم نواز و زیبای بنای تکیه معاون الملک با کاشی های رنگارنگ در ابعاد مختلف و با رنگ آمیزی متنوع چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند و گردشگرانی که به کرمانشاه سفر می کنند با دیدن مناظر زیبای این تکیه بر شگفتی این اثر صحه می گذارند.

موضوع اکثر نقش های دیوارهای بنا وقایع نهضت عاشورا است و بر دیوارهای قسمت های مختلف تکیه معاون الملک قصص قرآنی و رجال مذهبی دوران مختلف تاریخ ایران به ویژه قاجاریه و نیز قهرمانان اساطیری شاهنامه، مناظر طبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنای مقدس و باشکوه تکیه معاون الملک کرمانشاه مقصد گردشگران نوروزی

بنای مقدس و باشکوه تکیه معاون الملک کرمانشاه مقصد گردشگران نوروزی