مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 23:272022-03-28اقتصادي

سهم دانش بنیان ها از اقتصاد ایران چقدر است؟


به نظر میرسد سهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور بسیار ناچیز بوده، به طوری که علی رغم تاکیدات چندین ساله رهبر معظم انقلاب سهم آنها از صادرات کشور 2 درصد و از تولید ناخالص ملی 4 درصد باشد.

- ، گروه اقتصاد؛ امین محمودی: برای رشد اقتصاد کشور و اصلاح امور اقتصادی کشور، به طور قاطع باید به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت بکنیم؛ اگر ما این سیاست را دنبال کردیم منافع زیادی برای کشور و برای اقتصاد کشور خواهد داشت .

این جمله بخشی از راهبرد استراتژیک رهبر انقلاب برای زیست بوم دانش بنیان کشور است که در سخنرانی روز اول عید سال جاری به آن اشاره کردند.

مزایای توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور از دید رهبر انقلاب ایشان در خصوص اهمیت اقتصاد دانش بنیان فرمودند: اقتصاد دانش بنیان هزینه ها را کاهش می دهد؛ یعنی اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه های تولید می شود؛ بهره وری را افزایش می دهد که امروز یکی از مشکلات ما کاهش بهره وری است؛ کیفیّت محصول را افزایش می دهد، بهبود می بخشد و محصولات را رقابت پذیر می کند؛ یعنی در بازارهای جهانی، ما می توانیم از این محصولات به عنوان محصولات رقابت پذیر استفاده کنیم، در داخل کشور هم همین جور؛ یعنی در داخل کشور هم، ولو ما در مورد واردات هم خیلی تعرفه نگذاریم و واردات سرازیر بشود، وقتی محصول داخلی کیفیّت بهتری داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم دانش بنیان ها از اقتصاد ایران چقدر است؟

سهم دانش بنیان ها از اقتصاد ایران چقدر است؟