مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 20:022022-03-28اقتصادي

تراز دریاچه ارومیه 68سانتیمتر کاهش یافت


مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته، 68 سانتی متر کاهش داشته است.

- ، مهرنگ دوستی رضایی در این زمینه اظهار کرد: بر اساس آخرین پایش انجام شده، تراز دریاچه ارومیه به هزار و 270 متر و 74 سانتی متر رسیده است و این در حالی است که تراز نگین فیروزه ای ایران در در ابتدای مهرماه سال گذشته یعنی در زمان آغاز سال آبی، یک هزار و 270 متر و 65 سانتی متر بود.

وی ادامه داد: تراز دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله محسوسی دارد و تراز فعلی آن 68 سانتی متر کمتر از زمان مشابه سال گذشته است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان آذربایجان غربی، از افزایش وسعت دریاچه ارومیه در بازه زمانی سال آبی جاری خبر داد و عنوان کرد: با این وجود در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک هزار و 226 کیلومتر مربع کاهش داشته است.

وی گفت: با توجه به پرآب بودن رودخانه ها، احتمال افزایش تراز دریاچه ارومیه در ماه های آتی به دلیل میزان ورودی آب به این دریاچه بسیار زیاد است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای مهر سال 99 تا 15 اسفند همان سال، 384 میلیون متر مکعب آب وارد این دریاچه شده است خاطرنشان کرد: از اوایل مهر 1400


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز دریاچه ارومیه 68سانتیمتر کاهش یافت

تراز دریاچه ارومیه 68سانتیمتر کاهش یافت