مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 16:222022-03-28پزشكي

وزیر بهداشت: آمادگی صادرات چهار میلیون دُز واکسن کرونا را داریم


ایران در زمینه تولید واکسن کرونا جز کشورهای پیشرو در جهان است و هم اکنون 6 مرکز تولید واکسن در کشور وجود دارد که انواع واکسن ها را تولید می کنند.

- ایران در زمینه تولید واکسن کرونا جز کشورهای پیشرو در جهان است و هم اکنون 6 مرکز تولید واکسن در کشور وجود دارد که انواع واکسن ها را تولید می کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : این وزارتخانه آمادگی دارد چهار میلیون دُز واکسن کرونای تولید داخل را صادر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا دکتر بهرام عین اللهی دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در مرز شلمچه افزود: صادرات واکسن کرونا آغاز شده و تاکنون 200 هزار دُز واکسن به کشور نیکاراگوئه صادر شده است.

وی اظهار داشت :ایران در زمینه تولید واکسن کرونا جز کشورهای پیشرو در جهان است و هم اکنون 6 مرکز تولید واکسن در کشور وجود دارد که انواع واکسن ها را تولید می کنند.

97 درصد داروی کشور تولید داخلی است وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به تولید 97 درصدی داروهای مورد نیاز در داخل کشور گفت : به منظور تحقق شعار سال برنامه ریزی به گونه ای است تا 100 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید شود.

دکتر عین اللهی افزود:با توجه به خودکفایی در تولید بسیاری از اقلام دارویی آمادگی داریم که داروهای مورد نیاز کشورهای دیگر را نیز تامین کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: آمادگی صادرات چهار میلیون دُز واکسن کرونا را داریم

وزیر بهداشت: آمادگی صادرات چهار میلیون دُز واکسن کرونا را داریم