مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 13:172022-03-28فرهنگي

برگزاری اولین جشنواره نوروزی دره جوزان ملایر با محوریت روستای توریستی ازناوله


 اولین جشنواره نوروزی دره جهانی جوزان صبح امروز در کنار قلعه تاریخی ازناوله و با حضور مردم، مدیران شهرستانی و مسافران نوروزی برگزار شد.

- ایسنا/همدان  اولین جشنواره نوروزی دره جهانی جوزان صبح امروز در کنار قلعه تاریخی ازناوله و با حضور مردم، مدیران شهرستانی و مسافران نوروزی برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر در این مراسم اظهار کرد: دره جوزان ملایر به واسطه آب و هوای بسیار مطبوع و همچنین انگور بسیار با کیفیت یکی از گردشگر پذیرترین نقاط شهرستان ملایر است.

ابراهیم جلیلی ادامه داد: 12 دوره جشنواره شیره پزی در این دره و در روستای مانیزان برگزار شده و نظام کشت انگور دره جوزان به عنوان پنجاه و سومین میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

جلیلی با بیان اینکه روستای ازناوله در ورودی این دره واقع شده است، گفت: ورودی منطقه حفاظت شده لشکردر از روستای ازناوله می گذرد امسال با کمک بخشداری مرکزی ، دهیاری و شورای اسلامی روستا اولین جشنواره دره جهانی جوزان در کنار قلعه تاریخی ازناوله ورودی دره جوزان و در زیر سایه کوه ها منطقه لشگر برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا این جشنواره شامل برنامه های فرهنگی، ساز و دهل محلی ، اجرای موسیقی سنتی،شعر محلی، مسابقه طناب کشی ،اسکات و گشت سواره و همچنین مسابقه سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری اولین جشنواره نوروزی دره جوزان ملایر با محوریت روستای توریستی ازناوله

برگزاری اولین جشنواره نوروزی دره جوزان ملایر با محوریت روستای توریستی ازناوله