مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 11:022022-03-28بين الملل

دیدار وزیر نفت ایران با مشاور نخست وزیر ارمنستان


وزیر نفت صبح امروز دوشنبه هشتم فروردین در دیدار با آرتاش تومانیان، مشاور نخست وزیر ارمنستان در زمینه تعمیق روابط دو کشور در حوزه انرژی برای بلندمدت مذاکره کردند.

- به نقل از وزارت نفت، وزیر نفت امروز با مشاور نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد جواد اوجی، وزیر نفت صبح امروز دوشنبه هشتم فروردین در دیدار با آرتاش تومانیان، مشاور نخست وزیر ارمنستان در زمینه تعمیق روابط دو کشور در حوزه انرژی برای بلندمدت مذاکره کردند.

ارمنستان ذخایر هیدروکربنی اندکی دارد و برای تأمین انرژی مورد نیاز خود، به واردات سوخت و یک نیروگاه هسته ای که در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق ساخته شده، وابسته است.

با توجه به اختلاف های سیاسی با آذربایجان، همسایه نفت خیز شرقی و ترکیه، همسایه غربی ارمنستان، ایروان نیازهای انرژی خود را از ایران و گرجستان تأمین می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشانا، پیش از این، منابع ارمنی از موافقت دو کشور برای افزایش صادرات گاز ایران به ارمنستان خبر داده بودند.

روسیه اکنون حدود 80 درصد گاز مورد نیاز ارمنستان را تأمین می کند.

تهران و ایروان سال 2004 میلادی قرارداد تهاتر گاز و برق را برای مدت 20 سال امضا کردند که بر اساس آن، گاز صادراتی ایران به مصرف نیروگاه های تولید برق در ارمنستان می رسد و در عوض، ایران از ارمنستان برق وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر نفت ایران با مشاور نخست وزیر ارمنستان

دیدار وزیر نفت ایران با مشاور نخست وزیر ارمنستان