مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 14:472022-03-27اجتماعي

با ماهی هفت سین در پایان نوروز چه کنیم؟


برخی سنت ها مانند خرید ماهی قرمز و کاشتن سبزه عید برای سفره هفت سین طی سال ها یا دهه های اخیر به جزیی از فرهنگ ما تبدیل شده اند؛ هرچند مخالفان و موافقانی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا در سال های اخیر صحبت از نخریدن ماهی قرمز هفت سین در میان دوستداران محیط زیست زیاد باب شده و برای این توصیه دلایلی چون انتقال آلودگی و بیماری، نامناسب دانستن نگهداری ماهی و خلاف حقوق حیوانات بودن، دخالت در چرخه طبیعت به علت رهاسازی و نیز نداشتن پیشینه تاریخی وجود ماهی قرمز در سنت نوروزی درکنار برخی دیگر دلایل مطرح شده است.

همزمان برخی از اقشار جامعه ضمن تایید برخی نگرانی ها و نکات زیست محیطی این افراد اصرار دارند که خرید و نگهداری ماهی قرمز با به کارگیری برخی ملاحظات می تواند طوری باشد که آنچنان که گفته می شود هم آلودگی یا مشکلی ایجاد نکند؛ یا با رعایت برخی اصول بهداشتی و زیست محیطی می توان این مخاطرات را کاهش داد به طوری که نگهداری از این نوع ماهی ها هم مورد انتقاد قرار نگیرد.

این دسته از افراد با اتکا به صحبت برخی کارشناسان توصیه هایی را نیز در باب چگونگی نگهداری ماهی قرمز یا رهاسازی آن مطرح و تاکید می کنند که با رعایت برخی اصول بهداشتی می توان از مخاطرات بهداشتی یا زیست محیطی نیز جلوگیری کرد و از سوی دیگر آداب و رسوم نوروزی را نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با ماهی هفت سین در پایان نوروز چه کنیم؟

با ماهی هفت سین در پایان نوروز چه کنیم؟