مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 14:222022-03-27سياسي

ضرورت تعیین تکلیف محکومان به قصاصی که سالها در زندان هستند


رییس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف محکومان به قصاصی که سالها در زندان هستند،گفت: می توان از ظرفیت های ماده 429 قانون مجازات اسلامی استفاده بیشتری برد.

- ، حجت الاسلام محسنی اژه ای، رییس دستگاه قضا، 24 تیر در جریان سفر یک روزه خود به استان ایلام در جلسه ای که با قضات و کارکنان قضایی این استان داشت، در بخشی از سخنانش بر استفاده حداکثری از ظرفیت مردم، صاحبان نفوذ و صاحبان کلام برای گذشت اولیای دم از تقاضای قصاص تاکید کرد و گفت: قصاص هر یک نفر در جامعه، مشکلات بسیاری را برای آینده فرزندان و خانواده او به وجود می آورد؛ لذا اگر ولی یا اولیای دم در مرحله اول راضی به صرف نظر از قصاص نشدند، قضات و مسئولان امر و بانیان صلح و سازش نباید ناامید شوند و باز هم باید اقدام کنند.

رییس دستگاه قضا در همایش سفیران صلح شورای حل اختلاف نیز با بیان اینکه گاهی برکت و خیری که در صلح و سازش وجود دارد در یک حکم قضایی نیست، بر لزوم تبیین برکات مادی و معنوی صلح و سازش از تریبون ها و رسانه ها بویژه رسانه ملی تأکید کرد.

رییس قوه قضاییه گفت: اگر فردی مرتکب جرمی شد یا به کسی توهین کرد و طرف مقابل به حق شکایت کند و فرضاً دادگاه برای مجرم حکم ضربه شلاق صادر کند، فردی که شلاق می خورد تا مدت ها دچار عقده و کینه می شود و چه بسا نفسانیت او را به سوی انتقام جو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تعیین تکلیف محکومان به قصاصی که سالها در زندان هستند

ضرورت تعیین تکلیف محکومان به قصاصی که سالها در زندان هستند