مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 12:172022-03-27پزشكي

ثبت نخستین پیوند کلیه بیمار دیالیزی در سال جاری در زنجان


مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: نخستین پیوند کلیه بیمار دیالیزی انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان در سال جاری ثبت شد.

- ایسنا/زنجان مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت: نخستین پیوند کلیه بیمار دیالیزی انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان در سال جاری ثبت شد.

محمدرضا طهماسبی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با ثبت نخستین پیوند کلیه بیمار دیالیزی انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان در سال جاری، اظهار کرد: یکی از بیماران انجمن خیریه بیماران کلیوی شهرستان ماهنشان که به مدت یک سال با بیماری مزمن کلیوی تحت همودیالیز بود با دریافت کلیه از یک اهداکننده مرگ مغزی به زندگی عادی خود بازگشت.

وی در رابطه با پیوند کلیه، افزود: پیوند کلیه یک روش جراحی برای قرار دادن کلیه سالم از اهداکننده زنده یا فوت کرده در بدن شخصی بوده که کلیه هایشان به درستی کار نمی کنند، است.

این مسئول با بیان اینکه اغلب پیوندهای کلیه از افراد زنده انجام می شود، تصریح کرد: پیوند کلیه از جسد در کشور بسیار کم است که این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان در رابطه با پیوند کلیه از جسد، گفت: در پیوند کلیه از جسد، کلیه سالم فردی که فوت کرده است به فرد بیمار پیوند زنده می شود که این کار علاوه بر صرفه اقتصادی، نیاز به اهدای کلیه از اه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نخستین پیوند کلیه بیمار دیالیزی در سال جاری در زنجان

ثبت نخستین پیوند کلیه بیمار دیالیزی در سال جاری در زنجان