مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 11:522022-03-27اقتصادي

دو فاز فیبرنوری روستایی فارس امسال تکمیل می شود


سرپرست اداره کل ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس، مهمترین برنامه توسعه ارتباطات در سال 1401 را اتصال روستاهای باقیمانده بالای 20 خانوار فاقد پوشش اینترنت به شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد.

- حمید سلیمان پور یکشنبه 7 فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد: احداث 128 سایت جدید، ارتقای 85 سایت و بهینه سازی 11 سایت موجود برای اتصال حدود 300 روستای فاقد ارتباط استان فارس به شبکه ملی اطلاعات برای سال 1401در برنامه قرار دارد.

او گفت: فارس 2238 روستای بالای 20 خانوار دارد که 80 درصد این روستاها به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت دسترسی دارند و حدود 300 روستای استان با جمعیت بالغ بر 80 هزار نفر فاقد هرگونه اینترنت پرسرعت ثابت و سیار است.

سرپرست اداره کل ارتباطات ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس افزود: لیست این روستاها به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شده است و تا پایان سال 1401 این روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند و تعدادی روستا نیزنیازمند طراحی و بررسی اپراتورها برای ایجاد پوشش اینترنت سیار است و پس از تعیین برنامه اجرایی اتصال این روستاها، اقدامات لازم برای برخورداری آنها از پوشش ارتباطی مناسب فراهم خواهد شد.

سلیمان پور در خصوص توسعه ارتباطات روستایی فارس بر بستر فیبرنوری اظهار کرد: برای ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در روستاهای استان، 767 کیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو فاز فیبرنوری روستایی فارس امسال تکمیل می شود

دو فاز فیبرنوری روستایی فارس امسال تکمیل می شود