موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 11:122022-03-27اقتصادي

فعالیت شرکت های دانش بنیان و توسعه صنعت هوایی


طی چند سال اخیر با تلاش شرکت های دانش بنیان و خلاق، صنعت هوایی کشور در مسیر توسعه یافتگی و خودکفایی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اشتغال زایی در صنعت هوانوردی بیش از سه برابر سایر مشاغل، مولدتر است و به ازای 100 شغل در آن، تقاضا برای شش شغل در صنایع دیگر ایجاد می شود.

همین آمار کافی است تا دولت ها برای توسعه فناورانه این حوزه گام بردارند و خودکفایی در این صنعت را در اولویت اقدامات خود قرار دهند.

اما سهم ایران از بازارهای صنعت هوایی و هوانوردی جهان با وجود داشتن توانمندی های دانشی و تخصصی بالا، ناچیز است.

افزایش این سهم هم نیازمند مداخلات فناورانه متخصصان و نخبگانی است که می توانند زمینه ساز بروز تحولات شگرفی در این حوزه باشند.

بر همین اساس و با تلاش ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال حاضر 356 شرکت دانش بنیان به این حوزه ورود کرده اند.

مجموعه هایی که با تولید محصولات و ارائه خدمات در حوزه تعمیر و نگهداری و تامین تجهیزات، توانسته اند این صنعت راهبردی و حیاتی را در کشور توسعه دهند و بخشی از نیازهای آن را به شکل بومی تامین کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارشناسان معتقدند که صنعت هوایی و هوانوردی از جمله ابزارهایی است که دولت ها با توسعه آن می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت شرکت های دانش بنیان و توسعه صنعت هوایی

فعالیت شرکت های دانش بنیان و توسعه صنعت هوایی