مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 08:522022-03-27اجتماعي

شهرزیرزمینی نوش آباد در ساعت زمین خاموش شد


امسال نیز به روال 10 سال گذشته چراغ های مجموعه باستانی شهرزیر زمینی نوش آباد در آخرین شنبه ماه مارس برابر با ششم فروردین از ساعت 20: - ایسنا/اصفهان شهردار نوش آباد گفت: امسال نیز به روال 10 سال گذشته چراغ های مجموعه باستانی شهرزیر زمینی نوش آباد در آخرین شنبه ماه مارس برابر با ششم فروردین از ساعت 20:30 به مدت یک ساعت و با هدف نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از  محیط زیست خاموش شد.

محمد بهفرد در آیین ساعت زمین در مجموعه باستانی شهرزیر زمینی نوش آباد، اظهار کرد: صندوق جهانی طبیعت، اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست است که رویداد ساعت زمین را برای نخستین بار در سال 2007 میلادی در سیدنی استرالیا اجرا کرد تا مردم برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع حفظ محیط زیست، با خاموش کردن چراغ های مجموعه باستانی شهرزیرزمینی نوش آباد از سال 1391 به این رویداد جهانی پیوسته ایم و هر سال با حضور گردشگران و شهروندان در این برنامه شرکت کرده ایم.

وی تاکید کرد: شاید یک شهر 15 هزار نفری در جغرافیای گسترده جهان دیده نشود، اما مهم فرهنگی است که طی یک دهه از شهرزیرزمینی نوش آباد به شهروندان و هزارها گردشگر این بنای تاریخی معرفی شده تا برای ساختن آینده ای همراه با دوستی طبیعت مشارکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرزیرزمینی نوش آباد در ساعت زمین خاموش شد

شهرزیرزمینی نوش آباد در ساعت زمین خاموش شد