مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 08:222022-03-27سياسي

گره کور انتخاب رییس جمهور عراق در کجاست؟


یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به عدم اتحاد بین دو حزب اصلی کرد عراق به عنوان اولین عامل به طول انجامیدن انتخاب رییس جمهور این کشور، گفت: - مشکل بعدی که در انتخاب رییس جمهور عراق پیش آمد، این بود که جریان صدر که جریان اکثریت مجلس عراق را در اختیار دارد، تصور کرده که می تواند به طور مستقل عنوان فراکسیون شیعی را به خود اختصاص دهد.

صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه جلسه روز گذشته پارلمان عراق برای تعیین رییس جمهور به دلیل نرسیدن به حد نصاب لازم تشکیل نشد، اظهار کرد: روند انتخابات رییس جمهور و نخست وزیر در عراق، بر مبنای تشکیل فراکسیون اکثریت در مجلس طی می شود.

طبق این فرایند، پس از معرفی نامزد فراکسیون اکثریت و رای آوردن وی، رییس جمهور با همکاری فراکسیون اکثریت شخصی را برای تصدی جایگاه نخست وزیری معرفی می کند.

وی افزود: همواره رسم بر این بوده است که انتخاب رییس پارلمان، رییس جمهور و نخست وزیر با موافقت هر سه فراکسیون عراق یعنی کردها، احزاب اهل سنت و احزاب شیعی صورت گیرد.

فراکسیون اهل سنت محمد الحبوسی را به عنوان رییس پارلمان انتخاب کرده است و طبق عرف سیاسی حاکم بر عراق، رییس جمهور نیز باید توسط فراکسیون کردها معرفی شود و دو فراکسیون شیعیان و اهل سنت با انتخاب او موافقت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور انتخاب رییس جمهور عراق در کجاست؟

گره کور انتخاب رییس جمهور عراق در کجاست؟