مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 00:422022-03-26سياسي

آیا پرونده 26 سهمیه کنکور، امسال بسته خواهد شد؟


پس و از کش و قوس های زیاد در خصوص حذف یا اصلاح سهمیه های ورود به دانشگاه ها از سوی مسئولان دو حوزه شورای عال انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی، - در نهایت ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مکلف شد که طی مدت 6 ماه یعنی تا مرداد امسال سیاست ها و سهمیه های کنکور را بررسی و نتایج آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وجود انواع سهمیه های ورود به دانشگاه ها به یکی از موضوعات چالش برانگیز عرصه رقابت ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تبدیل شده است.

اگر چه این موضوع مسبوق به سابقه است و همواره انتقادات زیادی از سوی داوطلبان ورود به دانشگاه ها به این سهمیه ها وارد شده و عده بسیاری در جامعه اعمال سهمیه در پذیرش دانشجو را نوعی بی عدالتی آموزشی تلقی می کنند و معتقد هستند که اعمال سهمیه برای پذیرش داوطلبان کنکور سراسری هم برای کسانی که از این سهمیه ها استفاده می کنند و هم برای داوطلبان آزاد می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

انتقادات به اعمال سهمیه های متعدد در آزمون های سراسری تا جایی پیش رفت که سال 98 مسئولان مجددا مصمم به اصلاح این قانون شدند؛ به طوری که اتفاق نظر در اصلاح سهمیه ورود به دانشگاه ها بعد از تبدیل شدن آن به عنوان مطالبه جدی جامعه، موجب شد مسئولان آموزش عالی کشور با مشورت گرفتن از روسای دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا پرونده 26 سهمیه کنکور، امسال بسته خواهد شد؟

آیا پرونده 26 سهمیه کنکور، امسال بسته خواهد شد؟