مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 20:372022-03-26اقتصادي

برداشت گیاهان مرتعی آذربایجان غربی به قصد فروش ممنوع است


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خودرو به قصد فروش و عرضه در بازارهای مصرف برخورد می شود.

- با بیان اینکه حدود 15 تا 20 گونه گیاهی خوراکی شاخص در استان وجود دارد، گفت: کنگر، ریواس، شنگ، غازیاغی، انواع تره و پیاز کوهی، بولاغ اوتی، آویشن، از گونه های شاخص گیاهان خوراکی در استان هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست های حفاظت، احیا و بهره برداری سازمان جنگل ها و مراتع کشور، بهره برداری تجاری و برداشت پیاز گیاهان مرتعی ممنوع و ناآگاهی در چگونگی برداشت، زوال تدریجی و تخریب مراتع را به دنبال دارد.

مدیر کل کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: برخی از مصرف کنندگان و بهره برداران به دلیل کم اطلاعی اقدام به برداشت بی رویه و غیر اصولی این گیاهان می کنند.

وی تاکید کرد: مردم از برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خودرو به قصد فروش و عرضه در بازارهای مصرف خودداری کنند و با افراد خاطی و متخلف به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

سید موسوی، با اشاره به تغییرات آب و هوایی و کمبود بارش مناسب در سال جاری گفت: وضعیت مراتع به گونه ای است که باید در بهره برداری از این نعمت های الهی نهایت دقت صورت بگیرد و در برداشت اصولی و صحیح عمل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گیاهان مرتعی آذربایجان غربی به قصد فروش ممنوع است

برداشت گیاهان مرتعی آذربایجان غربی به قصد فروش ممنوع است