مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 16:122022-03-26اقتصادي

شرط اصلی افزایش صادرات ایران در 1401


رییس کنفدراسیون صادرات ایران می گوید در ماه هایی که از فعالیت دولت سیزدهم گذشته، با توجه به کاهش برخی محدودیت های داخلی، شرایط برای افزایش صادرات غیرنفتی بیشتر فراهم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد لاهوتی اظهار کرد: در سال گذشته، بعد از تغییر دولت، گشایش های بسیاری در عرصه تجارت خارجی رخ داد.

گشایش در خودتحریمی هایی که در سه سال پایانی دولت قبل تشدید شده بود و متاسفانه گوش شنوایی برای رفع این قید و بندها وجود نداشت.

او افزود: پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، بخشی از این گره ها و مشکلات خودساخته از جمله در مورد رفع تعهد ارزی و تسهیل در واردات مواد اولیه کارخانجات رفع شد و از صدور بخشنامه هایی که لحظه به لحظه صادر می شد، جلوگیری به عمل آمد.

در عین حال، ممنوعیت صادراتی تحت عنوان تنظیم بازار در شش ماهه دوم به ندرت اتفاق افتاد و عملا ابلاغیه معاون اقتصادی رییس جمهور نیز بخشی از مشکلاتی که در گذشته ایجاد شده بود را برطرف کرد.

نتیجه این اقدامات نیز تداوم رشد صادرات بود و امروز برآورد می شود که ارزش تجارت خارجی کشور در سال 1400 به رقمی 100 میلیارد دلار رسیده باشد و ارزش صادرات احتمالا فراتر از 45 میلیارد دلار باشد.

در چند ماه پایانی سال، رفع موانع داخلی در کنار واقعی شدن نرخ ارز به افزایش صادرات کمک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرط اصلی افزایش صادرات ایران در 1401

شرط اصلی افزایش صادرات ایران در 1401