مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 15:522022-03-26اجتماعي

روایتی از خدمت به زائران کم توان و غریب در حرم غریب الغرباء+عکس


این روز ها خدمت صندلی چرخدار در حرم امام رئوف از جمله کار هایی است که نیازش بسیار احساس می شود و بیش از 3 هزار خادم عاشقانه به یاری زوار سالمند و ناتوان آستان غریب الغرباء می پردازند.

- خبرگزاری فارس- گروه قرآن و فعالیت های دینی: این روز ها حرم نورانی امام رضا (ع) مأمن و پناهگاه عاشقانی است که پس از دو سال دلتنگی و دوری از آستان امام مهربان خود را به مشهد الرضا (ع) رسانده و با دلی شکسته و چشمانی پر اشک به درگاه امام رئوف پناه آورده اند.

این حضور و این شور برای خادمان هم فرصتی است تا با خدمت به زوار دل شکسته امام غریب، بهره و توشه خود را از این آستان نورانی ببرند و این گونه در گوشه و کنار حرم، خدام از نظافت گرفته، تا گستراندن فرش و نگهداری کفش به زائران خدمت می کنند.

خدمتی که این روز ها بیش از قبل نیاز است یکی از خدماتی که خادمان این روز ها بسیار باقوت انجام می دهند، خدمت صندلی چرخ دار است، کاری که با توجه به حجم بالای زائر اهمیت آن بسیار احساس می شود، زیرا بسیاری از سالمندان و افراد کم توان و نا توان جسمی به دلیل شلوغی حتی نمی توانند وارد صحن ها و رواق ها شوند، چه رسد به زیارت مضجع مطهر امام مهربان.

همین امر بهانه ای شد تا به سراغ این خدام بی نام و نشان آستان خورشید برویم و با آنها دقایقی گفت وگو کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از خدمت به زائران کم توان و غریب در حرم غریب الغرباء+عکس

روایتی از خدمت به زائران کم توان و غریب در حرم غریب الغرباء+عکس