مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 11:522022-03-26فرهنگي

نمایشگاه «تمبرهای نوروزی» در اهواز برپا می شود


اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از برگزاری نمایشگاه «تمبرهای نوروزی ایران» در مجموعه فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) اهواز خبر داد.

- ایسنا/خوزستان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از برگزاری نمایشگاه تمبرهای نوروزی ایران در مجموعه فرهنگی ـ هنری امام رضا (ع) اهواز خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این رویداد، جلوه هایی از نوروز در قالب تمبر و پاکت های پستی از سال 1342 تا 1400 در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

تمبرهای نوروزی ایران با طراحی و نمادهای زیبایی از دعای سال تحویل، گل ها و شکوفه های بهاری، پرندگان، هفت سین، نمادهای طبیعت و آثار و میراث فرهنگی و معنوی ایران، یکی از زیباترین مجموعه تمبرهای جهان را به نمایش گذاشته است؛ اقدامی که در سال های گذشته شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفظ، نشر و ترویج فرهنگی میراث ملموس و ناملموس گام های مهم و مؤثری برداشته است و برگزاری نمایشگاه تمبرهای نوروزی ایران در اهواز نمایشی از جلوه های ناب این اقدام فرهنگ ساز است.

چاپ تمبر در کشورمان سابقه ای 150ساله دارد و از نخستین تمبر ایرانی برای نوروز حدود یک قرن می گذرد.

پس از ثبت جهانی نوروز در سال 1389 و برگزاری جشن جهانی آن باحضور مسؤولانی از ایران، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و آذربایجان تمبر نوروزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایشگاه «تمبرهای نوروزی» در اهواز برپا می شود

نمایشگاه «تمبرهای نوروزی» در اهواز برپا می شود