مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 11:322022-03-26اجتماعي

رشد 15 درصدی جمعیت پستانداران بزرگ جثه/ حیات دوباره 10 جانور وحشی


رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار، ساخت و ساز غیرمجاز، گسترش فعالیت های انسانی، حضور مراکز متعدد نظامی، شکار غیرمجاز و کمبود نیرو و امکانات حفاظتی را از مهمترین عوامل تهدید کننده زیست بوم بسیار ارزشمند مجموعه حفاظتی جاجرود برشمرد.

- رییس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار، ساخت و ساز غیرمجاز، گسترش فعالیت های انسانی، حضور مراکز متعدد نظامی، شکار غیرمجاز و کمبود نیرو و امکانات حفاظتی را از مهمترین عوامل تهدید کننده زیست بوم بسیار ارزشمند مجموعه حفاظتی جاجرود برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدحسن فراهانی با اشاره به اینکه پارک ملی سرخه حصار قسمتی از منطقه حفاظت شده جاجرود به مساحت 74811 هکتار و در منتهی الیه شرق تهران است و یکی از قدیمی ترین مناطق حفاظت شده در جهان بشمار می آید و مدیریتی یکپارچه دارد، گفت: وجود مناظر بکر و طبیعی و تنوع زیستی مناسب، همچنین تاثیر بسیار بالای این منطقه در کاهش آلودگی هوای شهر تهران اهمیت این پارک ملی را دو چندان می کند.

وی با بیان اینکه می توان از قوچ و میش البرز مرکزی، کل و بز، آهو، گراز، کفتار، گرگ، روباه، شغال، تشی و انواع پرندگان به عنوان اصلی ترین گونه های این منطقه نام برد، تصریح کرد: سرشماری پستانداران بزرگ جثه حیات وحش منطقه حفاظت شده جاجرود در پاییز هر سال صورت می پذیرد و بر اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 15 درصدی جمعیت پستانداران بزرگ جثه/ حیات دوباره 10 جانور وحشی

رشد 15 درصدی جمعیت پستانداران بزرگ جثه/ حیات دوباره 10 جانور وحشی