مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 10:472022-03-26اجتماعي

عروسک های 200 ساله ای که هنوز مشتری دارد


دختران با یکدیگر زیرگوشی صحبت می کنند، به من می گویند مادربزرگ کسی را نمی شناسد و بعید است که بتواند عروسک درست کند اما مادربزرگ با دیدن تکه پارچه ها، - چشمانش برق می زند، پارچه ها را یکی یکی نگاه می کند تا بهترین و زیباترین پارچه را انتخاب کند، با وسواس زیادی پارچه ها را انتخاب می کند و اصول ساخت عروسک را توضیح می دهد.

اردبیلک روستایی در قزوین است که با شهر فاصله چندانی ندارد، 10 سال است که به واسطه ساخت عروسک های سنتی و بومی بین مردم استان و کشور معروف شده است، عروسک سازی حرفه اغلب زنان روستاست، برای آشنایی با ساخت عروسک با یکی از زنان روستا قرار می گذارم، زمانی که به روستا می رسم زنان روستا یا مشغول خانه تکانی و آماده شدن برای عید هستند یا برای خرید به شهر رفته اند، تنها سه زن عروسک ساز در روستا حضور دارند.

فاطمه بهرامی، مسئول گروه عروسک سازی به استقبالم می آید، به اتفاق هم به خانه یکی از زنان عروسک ساز روستا می رویم، عروسک ها با لباس های متفاوتی کنار هم چیده شده اند، هرکدام هنر دست یکی از زنان روستاست، یکی از عروسکان نوزادی را در بغل دارد و دیگری عروسک کوچکی است که شیطنت دخترانه در چشمانش هویدا است.

بهرامی می گوید: تا قبل از سال 90 ما هیچ عروسک سازی در روستا نداشتیم اما همان سال خانم احسانی کارآفرین روستایی به اینجا آمده ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروسک های 200 ساله ای که هنوز مشتری دارد

عروسک های 200 ساله ای که هنوز مشتری دارد