مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 10:422022-03-26اقتصادي

آب سد البرز مازندران سرریز شد


سد البرز  که در حد فاصل 2 رودخانه سیاهرود  و بابلرود ساخته شده ، علاوه بر تامین آب کشاورزی و شرب منطقه در سال های اخیر نقش کنترل سیلاب هم داشت.

- این سد تامین کننده آب 54 هزار هکتار اراضی کشاورزی و آب شرب 330 لیتر در ثانیه برای شهرهای گروه الف شامل بابل ، هادی شهر ، بابلسر و امیرکلا است.

آب سد البرز واقع در منطقه لفور سوادکوه شمالی با تکمیل شدن ظرفیت 142 میلیون مترمکعبی آن در پی بارندگی های نخستین هفته سال جدید ، سرریز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران ضمن تایید سر ریز شدن آب این سد گفت که طبق یک عملیات کارشناسی و منطقی به منظور آزمایش و کنترل ابزار دقیق سد ،نگهداری و آزمایش دریچه های سد ، عملیات سرریز شدن سد البرز انجام شد.

جواد طوسی با بیان این که سابقه سرریز شدن آب سد البرز در دهه 90 در 24 اردیبهشت سال 1399 و 11 اسفند سال 1394 وجود دارد ، افزود : در حال حاضر وضعیت روان آب های رودخانه های منتهی به این سد بسیار خوب است.

سد البرز که در حد فاصل 2 رودخانه سیاهرود و بابلرود ساخته شده ، علاوه بر تامین آب کشاورزی و شرب منطقه در سال های اخیر نقش کنترل سیلاب هم داشت.

این سد تامین کننده آب 54 هزار هکتار اراضی کشاورزی و آب شرب 330 لیتر در ثانیه برای شهرهای گروه الف شامل بابل ، هادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب سد البرز مازندران سرریز شد

آب سد البرز مازندران سرریز شد