مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 02:122022-03-25فرهنگي

برپایی جشن نوروزگاه در 5 نقطه زنجان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از برپایی جشن نوروزگاه در 5 نقطه زنجان خبر داد و گفت: هدف از برپایی این جشن، شناساندن سنت های نوروزی به گردشگران است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، نوروز گاه نه جشنواره است، نه یک گردهمایی و نه کاروانِ شادی ، بلکه نخستین معیاری که برای برگزاری این آیین انتخاب کردند و استان به استان برای برپایی اش مسیر پیمودند.

نوروز گاه در واقع رویداد فرهنگی بودن آیین چندین هزار ساله نوروز در هر نقطه از کشور بود، آیینی که امروز جهانی است و به واسطه همین جهانی بودنش در طول چند سال برگزاری تلاش کرد تا آداب و رسومِ بین اجتماع مردم باز شناسانده شود.

اجرای آیین های سنتی و بومی و محلی از جمله موسیقی فولکلور محلی، تکم گردانی و بازهای های محلی ویژه نوروز از مهمترین بخش های جشن نوروز گاه در مناطق مختلف ایران است.

با توجه به اهمیت برگزاری برنامه های نوروز گاه و معرفی مفاهیم این رسم کهن با استفاده از شیوه های مستند نگاری و مستندسازی عناصر و مؤلفه های آیین های محلی نوروز باستانی، آداب و رسوم حوزه نوروز در مناطق مختلف و جامعه هدف شهرها با برگزاری برنامه های بومی زنده شده و دوباره یادآوری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی جشن نوروزگاه در 5 نقطه زنجان

برپایی جشن نوروزگاه در 5 نقطه زنجان