مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 10:572022-03-25اجتماعي

کلیسای سنت استپانوس؛ آمیزه تاریخ و طبیعت/ فرشتگان سنگی بر فراز گنبد + تصاویر


سخن گفتن در مورد آثار تاریخی، مبحثی گسترده است که هرگاه با اعتقادات مذهبی گره خورده، زیباترین تجلی خود را نمایان کرده است، یکی از این تجلی ها، - خبرگزاری فارس - فرینوش اکبرزاده: پیچ های جاده را که همراه ارس طی کنی، از پس جوش و خروش بهاری این رود پرخاطره، سنگ های زرد و اخرایی عظیمی خودنمایی می کنند که با شکوه و ظرافت در کنار هم نشسته اند، انگار نه انگار صدها سال از همزیستی شان با هم و با رود و درختان اطرافشان می گذرد و طنین ناقوس کلیسا و نور شمع های افروخته در محراب و طاقچه های دور تا دور حیاطش طنین انداز می شود.

کلیسای سنت استپانوس، یادگاری از روزهای کهن دیروز است که امروز به لطف ثبت در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو آوازه ای فراتر از مرزها یافته است و روزی نیست که دسته دسته بازدیدکنندگان را در دل حیاط های تو در توی خود پذیرا نباشد.

این مجموعه شامل کلیسای سنت استپانوس، کلیسای مریم مقدس و کلیسای چوپان در شهرستان زیبا و مرزی جلفا در کنار پیچ و خم های رود ارس در آذربایجان شرقی و کلیسای سنت تاتائوس در آذربایجان غربی است.

  کلیسای سنت استپانوس در 16 کیلومتری غرب جلفا و به فاصله سه کیلومتری کرانه جنوبی ارس و در نزدیکی روستای متروکه ای به نام دره شام قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیسای سنت استپانوس؛ آمیزه تاریخ و طبیعت/ فرشتگان سنگی بر فراز گنبد + تصاویر

کلیسای سنت استپانوس؛ آمیزه تاریخ و طبیعت/ فرشتگان سنگی بر فراز گنبد + تصاویر