مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 10:022022-03-25سياسي

12 هزار عفو و تخفیف مجازات در دوره تحول/عفو محکومان امنیتی


در دوره تحول قوه قضاییه 12 هزار و 240 مورد عفو و تخفیف مجازات صورت گرفت که در این میان برخی پرونده محکومان آبان 98 مجدد بررسی و تعدادی از محکومان امنیتی مورد عفو قرار گرفتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبعد از انجام بررسی ها دستور عفو تعدادی از زندانیان را صادر کردند.

در سال 1400 نزدیک به 12 هزار و 240 نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته اند که از این تعداد حدود 7 هزار 734 نفر از تخفیف مجازات و 4 هزار و 405 نفر مشمول عفو قرار گرفتند و از زندان آزاد شدند.

در نهم مردادماه به مناسبت فرارسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر انقلاب اسلامی با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و هشتصد و بیست و پنج تن (2825) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه در نامه ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند 11 اصل 110 قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت الله خامنه ای قرار گرفت.

دستور رییس دستگاه قضا به مراجع قضایی برای بررسی مجدد پرونده تمامی محکومان آبان 98 روز سوم مرداد نیز حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 هزار عفو و تخفیف مجازات در دوره تحول/عفو محکومان امنیتی

12 هزار عفو و تخفیف مجازات در دوره تحول/عفو محکومان امنیتی