مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 09:472022-03-25بين الملل

یاسمین مقبلی یکی از فرماندهان ناسا شد


ناسا و آژانس فضایی اروپا دو فضانورد را برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی در مأموریت کرو-7 ( Crew-7) شرکت اسپیس ایکس انتخاب کردند که قرار است یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی تبار ناسا این ماموریت را فرماندهی کند.

- ناسا و آژانس فضایی اروپا دو فضانورد را برای سفر به ایستگاه فضایی بین المللی در مأموریت "کرو-7" ( Crew-7) شرکت "اسپیس ایکس" انتخاب کردند که قرار است "یاسمین مقبلی" فضانورد ایرانی تبار ناسا این ماموریت را فرماندهی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ناسا، با اعلام ناسا، یاسمین مقبلی (Jasmin Moghbeli) فضانورد ناسا که اصالتاً ایرانی است و آندریاس موگنسن (Andreas Mogensen) فضانورد آژانس فضایی اروپا به ترتیب به عنوان فرمانده و خلبان فضاپیما در این مأموریت شرکت اسپیس ایکس حضور خواهند داشت.

انتظار می رود این ماموریت زودتر از سال 2023 میلادی انجام نشود.

قرار است ماموریت کرو-7 توسط موشک فالکون 9 ( Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا انجام شود تا دو سرنشین آن به دیگر فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی ملحق شوند.

یاسمین مقبلی که در سال 2017 میلادی به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شد، در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ام آی تی تحصیل کرد و کارشناسی ارشد خود در این رشته را در مدرسه عالی نیروی دریایی آمریکا در کالیفرنیا به پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یاسمین مقبلی یکی از فرماندهان ناسا شد

یاسمین مقبلی یکی از فرماندهان ناسا شد