مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 08:222022-03-25اجتماعي

نوروز امسال را با این چند کار ساده، برای فرزندانتان به یاد ماندنی کنید


نوروز و در کنار هم بودن والدین و فرزندان، فرصتی برای عمیق تر شدن ارتباط عاطفی، رشد و ارتقای مهارت های شناختی، اجتماعی و فردی بچه ها را فراهم می آورد.

- گروه زندگی ـ عید نوروز و تعطیلات آن برای خانواده ها فرصتی برای تنفس ، زنده شدن و ارتباط بیشتر با همدیگر را فراهم می کند، حتی در دو سال ایام کرونایی و برخی مواقع قرنطینه خانگی باز هم اعضای خانواده در کنار هم بودند.

امسال که شرایط بهتر شده، مردم ایران واکسینه شده و خانواده ها می توانند دست بچه هایشان را بگیرند و به گوشه ای برای تلطیف روح و جسم ببرند، فرصتی بیشتر برای والدین فراهم است تا از تعطیلات استفاده کرده و با بچه ها ارتباط عاطفی بهتری برقرار کنند.

  **چه مواردی برای ارتباط موثر با فرزندان با اهمیت است؟ نخستین نکته ای که والدین می توانند در این ایام بدان توجه بیشتری کنند، رشد مهارت های ارتباطی فرزندانشان است.

این مهارت ها می تواند هم در ارتباط با خود اعضای خانواده و هم دیگران تقویت شود.

مفاهیمی چون درک احساسات دیگران، توان بیان احساسات، بیان کردن نظرات و تشریک مساعی در خانواده، همفکری و همدلی می تواند از جمله قواعد تقویت این مهارت باشد.

به طور مثال خانواده تصمیم دارند به یک سفر بروند، والدین می توانند از بچه ها نظرخواهی کنند و به نظرشان اهمیت دهند که به  کجا و با چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروز امسال را با این چند کار ساده، برای فرزندانتان به یاد ماندنی کنید

نوروز امسال را با این چند کار ساده، برای فرزندانتان به یاد ماندنی کنید