موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - استقلال خوزستان - افزايش حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان كشوري - نساجي مازندران - افزايش حقوق - جشنواره تحقيقاتي رازي - اسفنديار اختياري - متخلفان محيط زيست - احداث واحدهاي آسيب ديده - سفتجان - شركت هواپيمايي آسمان - امارات متحده عربي - توافق سوچي - طراحي پوستر - حكيم ابوالقاسم فردوسي - فوتبال 5 نفره قهرماني آسيا - والانجرد - برنامه هاي شب يلدا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 08:222022-03-25فرهنگي

ماجراجویی در موزه های تبریز


موزه ها به عنوان یکی از مهمترین اماکن تاریخی از مقصدهای اصلی گردشگران هستند که شهر تبریز نیز به دلیل بافت تاریخی و کهنی که دارد، بعد از شهر تهران بیشترین تعداد موزه ها را به خود اختصاص داده و هرساله میزبان گردشگران بسیاری است.

- شهر تبریز یکی از شهرهای باستانی و تاریخی ایران است که آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری را در دل خود جای داده است؛ از جمله این آثار میتوان به موزه های این شهر اشاره کرد که بعد از شهر تهران با دارا بودن 26 موزه، بیشترین تعداد موزه ها را به خود اختصاص داده است که در این گزارش به معروف ترین و پربازدیدترین این موزه ها اشاره می کنیم.

موزه آذربایجان: موزه آذربایجان تبریز یکی از مهم ترین موزه های ایران و دومین موزه باستان شناسی کشور پس از موزه ملی ایران شناخته می شود.

زیربنای موزه آذربایجان 2400 مترمربع بوده و دارای سه طبقه و یک سالن نمایش در هر طبقه به ابعاد 37 در 12 متر، چند اتاق اداری و کتابخانه است.

بنای موزه آذربایجان بر اساس نقشه تنظیمی باستان شناسی فرانسوی به نام آندره گدار با الهام از سبک معماری محلی در آذربایجان ایران تهیه و ترسیم شده و توسط اسماعیل دیباج احداث شده است.

ایجاد موزه در شهر تبریز به سال های 1306 و 1307 هجری شمسی باز می گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجراجویی در موزه های تبریز

ماجراجویی در موزه های تبریز