مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 23:472022-03-24اقتصادي

نیاز به سرمایه 200 میلیارد دلاری برای توسعه صنعت نفت


در حوزه نفت، پتروشیمی و صنایع بالا دست و پایین دست نیاز به 200 میلیارد سرمایه گذاری است که بخش مهمی از آن با 50 قرار داد منعقده تاکنون تأمین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر دیداری که دی ماه با مسئولان داشتند، بر دانش بنیان کردن صنعت نفت تاکید فرمودند و در 2 ماه گذشته با فراخوان این وزارتخانه بیش از 200 شرکت دانش بنیان اعلام همکاری کردند.

وزیر نفت ادامه داد: با حضور شرکت های دانش بنیان قادر خواهیم بود توسعه صنعت نفت را بیمه کنیم و در همین راستا وزارت نفت متعهد شده است با احداث یک پتروپالایشگاه در استان هرمزگان 300 هزار بشکه تولید نماید و این ظرفیت در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس قطعاً کمک بزرگی در بحث تأمین فرآورده های نفتی و گازی خواهد بود.

وی افزود: عمده مباحث پیشنهاد شده فراخوان در جذب شرکت های دانش بنیان در حوزه های بهینه سازی مصرف سوخت، افزایش تولید از میادین نفت و گاز و چاه های کم عمق و بهره وری تولید است.

اوجی ضمن ابراز خرسندی از توان بومی کشور در تولید محصولات نفتی و گازی گفت: ما با اتکا بر توانمندی متخصصان و کارگران داخلی قادریم یک میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و نزدیک به 3 میلیون و 850 بشکه نفت تولید کنیم.

وی افزود: ذخایر هیدروکربنی ما در دنیا رتبه نخست را کسب کرده و ما بیش از 154 میلیارد بشکه نفت قابل اتصال و بیش از 33.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز به سرمایه 200 میلیارد دلاری برای توسعه صنعت نفت

نیاز به سرمایه 200 میلیارد دلاری برای توسعه صنعت نفت