مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 18:322022-03-24سياسي

آغاز مطالعات ساخت سد الند/کمبود آب خوی رفع می شود


نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور حل مشکل کمبود آب در شهرستان خوی، مطالعات سد الندآغاز شده است.

- ، عادل نجف زاده عصر پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهرستان خوی که با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب کشور برگزار شد، با اشاره به وضعیت بحرانی خوی در حوزه آب اظهار کرد: برای رفع این مشکل سد الند احداث می شود.

وی دیگر معضل خوی را عدم برخورداری قاطبه مردم از فاضلاب شهری عنوان کرد و افزود: تاکنون 56 درصد خانه های شهر خوی دارای فاضلاب شهری بوده و اغلب مناطق به خصوص حاشیه های شهر از فاضلاب بی بهره هستند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 30 روستای خوی فاقد آب آشامیدنی هستند، بیان کرد: در شأن خوی به عنوان دومین شهر استان آذربایجان غربی این تعداد روستای بی بهره از آب سالم نیست.

وی تاکید کرد: تأمین آب شرب خوی از حق آبه سدآغ چای را از دولت و وزیر نیرو مطالبه کرده وبه جد پیگیر آن هستم و همچنین در کنار آن، سد الند مطالعاتش آغاز شده و در خردادماه پایان می یابد و اجرایی کردن ساخت این سد را به مردم این شهرستان قول داده ام.

نجف زاده، تنها راه برون رفت از این بحران را احداث سد الند اعلام کرد و گفت: پیگیر احداث سد الند در منطقه قریس و ورودی جهنم دره هستیم، چون آب این رودخانه، طبق مطالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مطالعات ساخت سد الند/کمبود آب خوی رفع می شود

آغاز مطالعات ساخت سد الند/کمبود آب خوی رفع می شود