مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 14:272022-03-24اجتماعي

آب جاری در زاینده رود همچنان سریز رودخانه شور است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه همچنان سریز آب این رودخانه شور دهاقان در بستر زاینده رود جاری است، گفت: - حسن ساسانی با اشاره بر عملیات صورت گرفته در بازه رودخانه شور و بقیه آبراهه ها در منطقه مبارکه و دهاقان، اظهار کرد: در چند سال اخیر به جز بارش باران، اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه ای اصفهان در سرشاخه ها و طول مسیر این رودخانه باعث جریان دوباره این رودخانه و سرریز شدن آن به زاینده رود شده است.

وی افزود: دبی پیک سیلاب 50 ساله رودخانه شور حدود 150 مترمکعب بر ثانیه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اقداماتی نظیر رفع تصرف و جلوگیری از تجاوز به بستر و حرایم این رودخانه، گفت: لایروبی در سرشاخه ها و طول مسیر از عملیات های ویژه دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان بوده است.

وی اضافه کرد: تخلیه کامل نخاله های ساختمانی ریخته شده در بستر این رودخانه طی سالیان گذشته و همچنین برداشتن مادی ها در نقطه تلاقی این رود با زاینده رود با همکاری ادارات منابع شهرستان مبارکه و دهاقان، شهرداری های طالخونچه و مبارکه انجام شده است.

ساسانی تصریح کرد: از نتایج اقدامات انجام شده جلوگیری از خسارت سیل به اراضی کشاورزی، مناطق مسکونی و تاسیسات زیربنایی، همچنین کاهش قابل ملاحظه تلفات آب در طول مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب جاری در زاینده رود همچنان سریز رودخانه شور است

آب جاری در زاینده رود همچنان سریز رودخانه شور است