مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 13:022022-03-24اقتصادي

نیازمند ایجاد مراکز رشد در حوزه صنایع دستی هستیم


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران بر لزوم ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و گفت: نیازمند ایجاد مراکز رشد و پارک علم فناوری در حوزه صنایع دستی هستیم.

- ، رضا علیخانی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در نوشهر گفت: برای اینکه بتوانیم صنایع کوچک دستی را متناسب با نیازهای روز رشد دهیم، نیازمند مراکزی مانند پارک علم و فناوری هستیم که درواقع به عنوان مراکز رشد شناخته می شوند.

علیخانی ادامه داد: باید برای مراکزی که هنوز درست رشد نکردند اما ظرفیت و استعداد را دارند بستر لازم فراهم کنیم، پس از اینکه به مرحله مطلوب رسیدند، سطح به سطح طبقه بندی کنیم تا به مرحله صادرات برسند.

وی افزود: اگر بتوانیم پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد را تقویت کنیم از وابستگی به نفت نیز رها می شویم، درواقع میراث فرهنگی باید از جنبه صرفاً نمایشی دور شود و مانند صنعت، معدن و تجارت، جنبه تولید و درآمدزایی داشته باشد و زمینه رشد اقتصادی را فراهم کند.

علیخانی بر ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی تاکید کرد و گفت: ما باید زمینه کسب کار را فراهم کنیم تا عرضه و تقاضا باهم هماهنگ شوند، وقتی تقاضا وجود داشته باشد عرضه هم توسعه پیدا می کند، کارهایی که تاکنون انجام شده بیشتر جنبه تشریفاتی داشته اما برای محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیازمند ایجاد مراکز رشد در حوزه صنایع دستی هستیم

نیازمند ایجاد مراکز رشد در حوزه صنایع دستی هستیم