مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 12:522022-03-24حوادث

کشف 89 درصدی پرونده های سایبری در اردبیل


بیش از یک هزار و 600 پرونده در حوزه سایبری در طول سال گذشته تشکیل شد که 89 درصد پرونده ‎ها به کشف و دستگیری منجر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علی قهرمان طالع ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشد حضور خانواده ها در محیط اینترنت و متقابلاً حضور کلاهبرداران در این فضا ، باعث افزایش تنوع جرائم سایبری و تشدید خطرات آن برای کاربران شده است.

وی افزود: در همین راستا پلیس فتا استان اردبیل در طول سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه، اطلاعاتی و قضایی خود ضمن کشف بیش از 89 درصد از پرونده های تشکیل شده در این حوزه، بیش از 700 نفر از مجرمین سایبری را دستگیر و به دست قانون سپرده است.

رییس پلیس فتا استان اردبیل تشریح کرد: در زمینه جرائم رخ داده و پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا، هتک حیثیت و نشر اکاذیب با فراوانی 33 درصدی، کلاهبرداری رایانه ای با فراوانی 24 درصدی و برداشت اینترنتی غیرمجاز با فراوانی 23 درصدی، 3 جرم شایع استان هستند که از نظر وقوع نیز 80 درصد از کل جرائم رخ داده در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات را شامل می شوند.

  وی ادامه داد: عمده دلایل وقوع جرائم اینترنتی، نبود سواد سایبری، ناآگاهی به قوانین فضای مجازی، عدم شناخت کافی در حوزه ارز دیجیتال، وعده پولدار شدن با قمار و شرط بندی آنلاین، فریب کاربران با عنوان برنده شدن ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 89 درصدی پرونده های سایبری در اردبیل

کشف 89 درصدی پرونده های سایبری در اردبیل