مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 12:372022-03-24پزشكي

نکاتی درباره غربالگری بینایی


درحالیکه گفته می شود تنبلی چشم علت نابینایی یا کم بینایی بیشتر از یک میلیون نفر از افراد کشور است، سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از وقوع معلولیت ها، - برنامه غربالگری بینایی را جزو فعالیت های خود دارد؛ به طوریکه در سال گذشته، حدود 2 میلیون و 700 هزار کودک غربالگری شدند که از این تعداد حدود 20 هزار مورد مشکوک به تنبلی چشم بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و براساس آمارها از هر 100 نفر، 3 تا 4 نفر به تنبلی چشم مبتلا هستند که شایع ترین عامل نابینایی یک چشم در افراد زیر 20 سال است.

هرچند که به گفته کارشناسان تنبلی چشم اگر در زمان مناسب تشخیص داده شود، کاملا قابل درمان است و هیچ جای نگرانی نیست، اما اگر بعد از 7 سالگی یا نهایتا 10 سالگی تشخیص داده شود، موثر نخواهد بود.

در این راستا، سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از وقوع معلولیت ها فعالیت هایی در حوزه غربالگری بینایی انجام می دهد؛ به طوریکه بنابر اعلام این سازمان، در زمینه تنبلی چشم، از سال 75 تا 99، بیش از 44 میلیون نفر آزمایش شدند که 245 هزار نفر مشکوک شناسایی شدند.

افروز صفاری فرد، ​​​​​​معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور در این راستا درخصوص وضعیت غربالگری بینایی در سال 1400 به ایسنا گفت: در سال 1400 علیرغم شیوع بیماری کرونا و قرمز بودن اکثر استان ها در شش ماهه اول و دو ماهه پایان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره غربالگری بینایی

نکاتی درباره غربالگری بینایی