مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 09:572022-03-24بين الملل

درخواست ترکیه از غرب برای دریافت اف 35 و پاتریوت


یکی از مسؤولان دفتر ریاست جمهوری ترکیه، غرب و آمریکا را تشویق کرد جنگنده های اف 35 و آتشبارهای پاتریوت را بدون هیچ پیش شرطی به این کشور تحویل دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در مقاله ای نوشت، فخرالدین آلتون، رییس اداره ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه گفت: در مقاله ای که هفته گذشته منتشر شده بود، پیشنهاد شده بود از سامانه های موشکی اس 400 که ترکیه در اختیار دارد، در اوکراین علیه روسیه استفاده شود ، در آن مقاله عنوان شده بود، این مساله موجب بهبود روابط میان آمریکا و ترکیه خواهد شد .

آلتون گفت: این ایده با وجود اینکه امروز غیر واقعی است، اما فرصتی برای بررسی مشکلات اخیر ترکیه با غرب است.

او در ادامه از اظهارات مسؤولان آمریکایی درباره تصمیم ترکیه برای خرید موشک های ساخت روسیه انتقاد کرد و گفت: آمریکا فراموش کرده که ترکیه اولین کشوری بود که برای خرید سامانه های پاتریوت به آن درخواست داد.

این مسؤول دفتر ریاست جمهوری ترکیه افزود: ترکیه باید به دنبال جایگزین هایی باشد چرا که در یکی از خطرناک ترین و پرتنش ترین مناطق جهان واقع شده و همچنین تهدیدهایی که با آنها مواجه بود، با مخالفت آمریکا به صورت سحرآمیزی ناپدید نشدند و دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا نیز در دوره ریاست جمهوری خود به این مساله اذعان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست ترکیه از غرب برای دریافت اف 35 و پاتریوت

درخواست ترکیه از غرب برای دریافت اف 35 و پاتریوت