مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 21:122022-03-23حوادث

سکه های قاجاری با ضرب دارالصفای خوی برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی گفت: یازده سکه دوره قاجاریه با ضرب دارالصفای خوی برای نخستین بار در موزه این شهرستان به نمایش گذاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس از ارومیه به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، عزیز میرزایی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: پیشینه ضرب سکه در خوی بر اساس اسناد موجود و سکه های کشف شده از دوره ایلخانیان (744- 654 قمری) آغاز شده است که قدیمی ترین سکه خوی از جنس نقره بوده و در موزه آذربایجان شرقی در تبریز نگهداری می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوی افزود: در دوره جلایریان (814-736 قمری) ضراب خانه خوی جزو ضراب خانه های ده گانه از جمله بغداد، واسط، تبریز، اردبیل، کاشان، شیراز، نخجوان، اصفهان و شیروان محسوب می شده است که توسط سلطان ویس ضرب سکه ها در آنجا انجام می شد.

وی ادامه داد: در دوره قراقویونلوها، حاکم خوی به نام بایرام بیگ، سکه ضرب می کرده و در دوره صفوی هرچند به دلیل جنگ های پیاپی با دولت عثمانی ضراب خانه خوی کم فروغ می شود اما به دست آمدن یک نمونه سکه فلوس صفوی ضرب خوی که در نشریه شماره 5 سکه شاهان اسلامی نوشته سیدجمال نژاد طباطبایی تصویر آن دیده می شود نشان از فعالیت این ضراب خانه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکه های قاجاری با ضرب دارالصفای خوی برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد

سکه های قاجاری با ضرب دارالصفای خوی برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد