مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 13:022022-03-23اقتصادي

آل اسحاق: اگر تولید متکی بر دانش نباشد به طور حتم محکوم به شکست است


دانش بنیان یعنی تولید متکی بر دانش باشد و اگر تولیدی متکی بر دانش نباشد به طور حتم نمی تواند پایدار و رقابت پذیر عمل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، یحیی آل اسحاق رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، با اشاره به این که در چند سال اخیر رهبری توجه ویژه ای به حوزه اقتصاد و بخش تولید دارند، گفت: امسال نیز شعار سال با محوریت تولید دانش بنیان تعیین شده تا با پیاده سازی آن توسعه اقتصادی در کشور فراهم و بیکاری برطرف شود.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه کشور در بخش اقتصادی با توجه به پتانسیل بسیار بالا هنوز در جایگاه شایسته خود قرار ندارد، افزود: در حوزه سیاسی و بین المللی جایگاه قابل توجهی داریم اما در حوزه اقتصادی نتوانسته ایم با توجه به امکانات کشور در رتبه مناسبی قرار بگیریم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: امکانات امروز کشور در بخش اقتصادی قابل قیاس با بخش نظامی نیست اما ما توانستیم در بخش نظامی به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم اما در بخش اقتصادی هنوز در تحقق اهداف کند عمل می کنیم.

  آل اسحاق با اعلام اینکه ما در بخش ذخایر نفت و گاز در رتبه سوم جهان قرار داریم، گفت: ایران از نظر موقعیت ژئوپلیتیک نیز هاب منطقه بوده و  با 15 کشور همسایه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل اسحاق: اگر تولید متکی بر دانش نباشد به طور حتم محکوم به شکست است

آل اسحاق: اگر تولید متکی بر دانش نباشد به طور حتم محکوم به شکست است