مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 12:222022-03-23سياسي

خلع ید 373 هکتار از اراضی ملی در خراسان شمالی


رییس کل دادگستری خراسان شمالی از خلع ید و رفع تصرف 373 هکتار از اراضی ملی داخل و خارج از حریم شهرها و روستاها طی دو سال گذشته خبر داد.

- حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده، رییس کل دادگستری خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در نتیجه اقدامات گسترده دستگاه قضایی استان به ویژه تلاش های صورت گرفته از مسیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان، 373 هکتار از اراضی ملی استان که در زمره ثروت ها و سرمایه های عمومی و در ردیف انفال به شمار می روند، طی دو سال گذشته خلع ید و رفع تصرف شد و مستحدثات مربوطه نیز قلع و قمع گردید.

وی گفت: از این میزان اراضی مسترد شده به بیت المال، قریب به 19 هکتار در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی.

و مقدار قریب به 290 هکتار نیز در اجرای سایر احکام قضایی خلع ید و به بیت المال مسترد شده است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: در این میان نزدیک به 65 هکتار از اراضی ملی اعاده شده به بیت المال داخل در حریم و محدوده شهرها و روستاها می باشد و باقیمانده آن نیز در محدوده شهری و روستایی واقع شده است.

حجت الاسلام براتی زاده در پایان به متعرضین به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال و نیز عوامل تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات در خراسان شمالی هشدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلع ید 373 هکتار از اراضی ملی در خراسان شمالی

خلع ید 373 هکتار از اراضی ملی در خراسان شمالی