مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 11:272022-03-23سياسي

برپایی 71 غرفه صنایع دستی و سوغات در شهر همدان


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از برپایی 71 غرفه صنایع دستی و سوغات در ایام نوروز 1401 در سطح شهر همدان خبر داد.

  - علی مالمیر چهارشنبه سوم فروردین در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان، اظهار کرد: 30 غرفه صنایع دستی و سوغات در تپه هگمتانه، 22 غرفه در بازارچه گنجنامه و 9 غرفه در بازارچه آرامگاه بوعلی سینا دایر شده است.

وی ادامه داد: همچنین 12 هنرمند صنایع دستی در غرفه های اجرای زنده در رشته های سفالگری، عروسک بافی، معرق چوب، نقاشی روی سفال، نقاشی روی شیشه، تراش سنگ های قیمتی، معرق چوب و مصنوعات چرمی در ورودی آرامگاه باباطاهر، محوطه تاریخی تپه هگمتانه و آرامگاه بوعلی مشغول تولید و معرفی این رشته ها به گردشگران نوروزی هستند.

مالمیر با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های صنایع دستی در این ایام طرح کارگاه گردی است، افزود: در این طرح تعدادی از کارگاه های فعال صنایع دستی که به اماکن گردشگری و پر بازدید نیز نزدیک هستند به تولید رشته های نقاشی روی سفال، سفاگری، نقاشی روی شیشه، منبت و خراطی پرداخته تا مسافران از نزدیک با روند تولیدات صنایع دستی شهر همدان آشنا شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پایان بیان کرد: علاوه بر این، کارگاه سفال و نقاشی روی سفال به همراه اجرای زن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی 71 غرفه صنایع دستی و سوغات در شهر همدان

برپایی 71 غرفه صنایع دستی و سوغات در شهر همدان