مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 11:022022-03-23اجتماعي

چرا «پرورشی» در مدارس مغفول مانده است؟/ برخی به سند «2030» فرصت نفوذ دادند


دوره کرونا، فرصتی ایجاد کرد که اولیای دانش آموزان عملا باور کنند وظیفه خانواده و محیط خانه همچون مدرسه است و نقش اصلی در پرورش فرزندان خود دارند.

- ماشاءالله عالی حسینی کارشناس تعلیم و تربیت و دبیر کانون تربیت اسلامی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به تعریف امور تربیتی، اظهار کرد: تعریف مفهوم امور تربیتی در تعریف و ماهیت اصطلاح تربیت قابل جستجو است؛ دانشمندان علم تربیت، تربیت را به معنای زمینه سازی رشد و شکوفایی استعدادهای مختلف نهفته فطری و درونی انسان تعریف کرده اند.

وی افزود: بنابراین امور تربیتی که موضوع آن رفتارهای مادی و معنوی متربیان است در همین راستا معنا می شود یعنی انجام کارها و یا برنامه ریزی و طراحی اموری که استعدادهای روحی ذوقی و هنری انسان ها  و تربیت شوندگان به کمال مطلق سوق دهد و شکوفا سازد.

عالی حسینی افزود: این برنامه ریزی نیازمند به سازوکارها و یا اصول و ارزش هایی سازمانی و پایدار است تا امور مطروحه را عینیت ببخشد؛ بهترین عنوانی که بر این تشکیلات قابل اطلاق است، اصطلاح امور تربیتی است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا شهید رجایی و باهنر نسبت به امور تربیتی تأکید داشتند؟ ، گفت: دلیل و انگیزه ای که شهیدان رجایی و باهنر به  تأسیس امور تربیتی داشتند این است که آنها ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا «پرورشی» در مدارس مغفول مانده است؟/ برخی به سند «2030» فرصت نفوذ دادند

چرا «پرورشی» در مدارس مغفول مانده است؟/ برخی به سند «2030» فرصت نفوذ دادند