مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 10:122022-03-23اقتصادي

تحت چه شرایطی ازدواج اشتباه است؟


یک روانشناس با تاکید بر لزوم داشتن هدف مشخص برای ازدواج، درباره ازدواج های غلط، گفت: افراد بدون میل و خواسته خود و تحت فشارهای فردی، خانوادگی و فشارهایی از سوی جامعه نباید ازدواج کنند.

- دکتر محمد ابراهیم تکلو در گفت وگو با ایسنا، درباره اینکه افراد تحت تاثیر چه فشارهایی نباید ازدواج کنند، اظهارکرد: افراد تحت تاثیر فشارهای فردی نظیر افزایش سن و لزوم ازدواج در زمان باقی مانده، ازدواج دوستان و آشنایان هم سن و سال و احساس تنهایی و ترس از قضاوت دیگران در مورد چرایی عدم ازدواج نباید ازدواج کنند؛ چراکه باعث می شود فرد علیرغم اینکه شرایط روانی، اجتماعی و مالی ازدواج را ندارد تن به ازدواج داده و وارد یک رابطه غلط شود.

این روانشناس در ادامه سخنان خود با اشاره به تاثیر فشارهای خانوادگی بر ازدواج غلط افراد در حالی که خود میلی به ازدواج ندارند، تصریح کرد: خانواده ها نباید به فرزندان خود برای ازدواج فشار بیاورند؛ چراکه اگر دختر و پسری بدون داشتن شرایط اولیه برای ازدواج وارد یک رابطه غلط شوند، پایان خوشی نخواهند داشت.

وی درباره تاثیر فشار جامعه بر ازدواج های اشتباه افراد خاطرنشان کرد: بعضا باورهای غلط موجود درون جامعه و حرفها و نظرهایی که پیرامون مسائلی نظیر اینکه دختر از سنی به بعد باید ازدواج کند و یا دختر ترشیده و پسر پیر پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحت چه شرایطی ازدواج اشتباه است؟

تحت چه شرایطی ازدواج اشتباه است؟