مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 10:022022-03-23اجتماعي

حاجی فیروز ایرانگرد همدان کیست؟


در کناره میدان اصلی همدان با صورتی سیاه و لباسی قرمز و میکروفونی که روی آن نوشته شده حاجی فیروز ایرانگرد در حال خواندن شعر ارباب خودم چرا نمی خندی؟ است و با شادی و سرزندگی سعی دارد این حس را در سال نو به  مردم نیز منتقل کند.

- ایسنا/همدان در کناره میدان اصلی همدان با صورتی سیاه و لباسی قرمز و میکروفونی که روی آن نوشته شده حاجی فیروز ایرانگرد در حال خواندن شعر "ارباب خودم چرا نمی خندی؟" است و با شادی و سرزندگی سعی دارد این حس را در سال نو به  مردم نیز منتقل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با فرا رسیدن بهار بازیگران و نوازندگانی با لباس های سرخ و کلاهی بلند و نوک تیز با زنگ و منگوله بر سر با سازی که عموما دایره زنگی یا تنبک است نوید فرا رسیدن نوروز و بهار را می دهند، سرودهایشان که جمله بندی و آهنگ آنها کاملا سنتی است، تصنیف های تکرار شونده کوتاهی هستند که با لهجه خنده دار و معمولا لکنت زبان خوانده می شوند.

تعدادی از مردم دور او جمع شده و با لبخند به حاجی فیروزی که قصد دارد برای لحظاتی هم که شده غصه را از یاد آنها ببرد نگاه می کنند و عده ای هم در حال فیلم برداری هستند.

حاجی فیروز از پیام آوران نوروز است که ما او را با صورتی سیاه و جامه سرخ به یاد می آوریم، نمادی از پیروزی طبیعت، تولد آن و برخاستن مجدد بعد از پشت سر گذاشتن سرما و سیاهی زمس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاجی فیروز ایرانگرد همدان کیست؟

حاجی فیروز ایرانگرد همدان کیست؟