مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 09:522022-03-23فرهنگي

اجرای مراسم نوروزگاه در ارومیه/برپایی نمایشگاه صنایع دستی در حمام شیخ سلماس


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: مراسم نوروزگاه طی روزهای 5 تا 7 فروردین در ارومیه و نمایشگاه صنایع دستی در حمام تاریخی سلماس برپا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اعلام این خبر اظهار داشت: مراسم نوروزگاهی به مدت سه روز (5 تا 7 فروردین) از ساعت 16 تا 18 عصر در مدرسه 22 بهمن و مقبره سه گنبد ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: برای برگزاری این مراسم با مشارکت حوزه هنری استان برنامه هایی همچون اجرای موسیقی سنتی عاشیقی و سایر موسیقی های سنتی، نمایش های هنری، تکم گردانی و مسابقه در نظر گرفته شده است.

جباری ادامه داد: با اجرای این مراسم سعی می شود فضای مفرح و شادی برای مسافران نوروزی و مردم استان فراهم شود و از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت می شود.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت ایام نوروز 1401 در حمام تاریخی شیخ سلماس خبر داد و گفت: این نمایشگاه به صورت 2 شیفت از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 19 برای بازدید عموم دایر است و ارائه تولیداتی همچون چرم دوزی، معرق و منبت چوب، رودوزی های الحاقی، سفال، بافتی های سنتی، خراطی، گلیم و عروسک بافی از جمله صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای مراسم نوروزگاه در ارومیه/برپایی نمایشگاه صنایع دستی در حمام شیخ سلماس

اجرای مراسم نوروزگاه در ارومیه/برپایی نمایشگاه صنایع دستی در حمام شیخ سلماس