مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 06:372022-03-23اقتصادي

تولید دانش بنیان و اشتغال زایی، شاخه ای متصل به اقتصاد مقاومتی


گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ طی این سال ها رهبر انقلاب به عنوان مبتکر و محقق اقتصاد مقاومتی به مسئله هایی تاکید فرمودند که لازمه تحقق آن ها از نظر دانش اقتصاد، - استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها باعث افزایش تولید و ارتقاء سطح درون زایی که خود شاخص اصلی اقتصاد مقاومتی است می شود و از سوی دیگر ارزش آفرینی ایجادشده در راستای توجه به دانش بنیان ها علاوه بر رفع نیاز های داخلی، توان پاسخ به نیاز خارج را هم پیدا خواهد کرد و در مسیر درون زایی و برون گرایی نیز تحقق خواهد یافت.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ طی این سال ها رهبر انقلاب به عنوان مبتکر و محقق اقتصاد مقاومتی به مسئله هایی تاکید فرمودند که لازمه تحقق آن ها از نظر دانش اقتصاد، مسئله انتقال بخشی است.

ایشان در این سال ها با تأکید بر مجموعه ای از صنایع فوق پیشرفته مثل نانوتکنولوژی) ، بیوتکنولوژی ، هوافضا و هسته ای بر این نکته توجه دارند که اشتغال و رشد اقتصادی در دهه های آینده، بیشتر بر دوش فناوری های نوین خواهد بود.

اکنون باید ملاحظه کرد که تولید دانش بنیان که در ارتباط مستقیم با اقتصاد دانش بنیان است در کدام حلقه از اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

اقتصاد مقاومتی و شاخص های آن اقتصاد مقاومتی اقتصاد مقاومتی اصطلاحی است که در سال 1389 برای اولین بار توسط مقام معظم رهبری به منظو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید دانش بنیان و اشتغال زایی، شاخه ای متصل به اقتصاد مقاومتی

تولید دانش بنیان و اشتغال زایی، شاخه ای متصل به اقتصاد مقاومتی