مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 06:322022-03-23فرهنگي

ایوان، از طاق عاشقانه تا تنها آتشکده سالم


ایوان، از طاق شیرین و فرهاد تا «سیاهگل» تنها آتشکده ی سالم برجا مانده در استان از روزگاران باستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

- ایسنا/ایلام ایوان، از طاق شیرین و فرهاد تا سیاهگل تنها آتشکده ی سالم برجا مانده در استان از روزگاران باستان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

شهرستان ایوان به عنوان گوشه ای از ایلام کهن، ظرفیت های گردشگری فراوانی دارد که به برخی از آثار این شهرستان اشاره می شود .

طاق سنگی شیرین و فرهاد ایوان این اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، مربوط به دوره ی ساسانیان است که در داخل تنگه ای موسوم به تنگه کوشک قرار دارد.

بنای تاریخی شیرین و فرهاد به لحاظ تاریخی و به ویژه شیوه ی معماری منحصر به فرد خود از نظر مطالعات باستان شناسی بسیار با اهمیت است .

این بنا، بنایی است که در ساخت آن از سنگ های حجیم و بزرگ حجاری استفاده شده که به صورت خشکه چین به کار رفته است.

ورودی بنا در سمت شرق و رو به رودخانه واقع است، پشت بام پلکانی و سبک معماری منحصر به فرد بنا و جاذبه های طبیعی تنگه از ویژگی های آن محسوب می شود .

نوع معماری بنا، نوع مصالح به کار رفته در بنا، شمار اندک این بناها در کشور، قرار گرفتن بر سر یکی از راه های فرعی و میانبر از عراق به کرمانشاه و از همه مهم تر تفاوت در شیوه ساخت این اثر با بنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایوان، از طاق عاشقانه تا تنها آتشکده سالم

ایوان، از طاق عاشقانه تا تنها آتشکده سالم