مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 01:422022-03-22حوادث

سفره رنگارنگ صنایع دستی لرستان/ اوج هنرآفرینی مردمان لر


لرستان تجلی گاه تکنیکی ترین صنایع دستی ایران است، جایی که ردِ هنرمندی مردان و زنان لر را می توان از «ماشته» تا «ورشو» به نظاره نشست.

- خرم آباد- لرستان تجلی گاه تکنیکی ترین صنایع دستی ایران است، جایی که ردِ هنرمندی مردان و زنان لر را می توان از ماشته تا ورشو به نظاره نشست.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: پیشینه تاریخی لرستان در بخش صنایع دستی، درخشان است و آن را باید در آثار کشف شده از غار کلماکره جستجو کرد.

کلماکره غاری است طبیعی و باستانی در شهرستان پلدختر که زیبایی قابل توجهی دارد، اشیا به غارت رفته شامل ریتون ها، بشقاب ها، پیکرک ها و بسیاری از انواع اشیا بی نظیر است که اکنون در موزه هایی چون لوور ، متروپولیتن و بریتیش میوزیوم به نمایش گذاشته شده اند.

تعدادی از اشیا مربوط به این غار توسط مأموران کشف و در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت و اکنون در موزه ایران باستان و موزه قلعه فلک الافلاک نگهداری می شوند.

صنایع دستی هر قوم و ملتی، معرف ذوق و خلاقیت های آنان در پاسخ به ضرورت های مادی و معنوی در مرحله مشخصی از گسترش تاریخی است، صنایع دستی تجلی ویژگی های فرهنگی و مظهری تمدن انسان های هر جامعه در گذر تاریخ است.

در استان لرستان صنایع دستی ثمره دست هایی است که عشق را از قلب خود جاری ساخته و با انگشتان خود با یاری تار و پود بر گلیم و ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفره رنگارنگ صنایع دستی لرستان/ اوج هنرآفرینی مردمان لر

سفره رنگارنگ صنایع دستی لرستان/ اوج هنرآفرینی مردمان لر