مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 11:522022-03-22سياسي

حرکت به سمت دانش بنیان؛ راهکار کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سمت دانش بنیان، راهکاری برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت و اقتصاد تک محصولی است.

- ایسنا/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سمت دانش بنیان، راهکاری برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت و اقتصاد تک محصولی است.

مصطفی طاهری در گفت وگو با ایسنا، ضمن تبریک عید نوروز، با اشاره به نام گذاری شعار امسال توسط مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ابتدا باید پرسید چرا شعار سال انتخاب می شود و علت اینکه هر سال رهبر معظم انقلاب شعاری را برای آن سال انتخاب می کنند چیست؟ باید توجه داشت که با وجود تدوین برنامه پنج ساله و نیز برنامه یک ساله، چرا شعار سال نیز انتخاب می شود؟ آیا شعار سال تاثیر مثبت دارد یا خیر،؟ آیا برنامه خاصی برای آن تدوین شده است؟ وی افزود: در پاسخ به این سئوال ها باید گفت بخش زیادی از برنامه هایی که وجود دارد، کلی است که نمونه آن تبصره 18، در ارتباط با اشتغال برنامه ریزی شده و یک بحث کلی است اما با شعار سال می توان جهت دهی برای آن موضوع داشت.

به عبارتی شعار سال اولویت آن سال و سال های بعدی را بازگو می کند و صرفاً مختص یک سال نیست؛ بنابراین با پایان سال نمی توان گفت شعار سال منقضی شده، بلکه این شعارها روزنه ای است که باید برای کشور باز شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت به سمت دانش بنیان؛ راهکار کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت

حرکت به سمت دانش بنیان؛ راهکار کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت