مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 10:222022-03-22سياسي

موزه سنگ در شوشتر گشایش یافت


همزمان با آغاز سال نو موزه سنگ نوشته های اسلامی شهرستان شوشتر راه اندازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در آیین گشایش این موزه با اشاره به نقش اساسی موزه ها در توسعه پایدار گردشگری گفت: شوشتر با پیشینه تاریخی و داشته های فرهنگی غنی خود، این ظرفیت را دارا است که ده ها موزه در آن ایجاد شود.

سیدحکمت الله موسوی خاطرنشان کرد: شهرستان شوشتر نیز خود به عنوان موزه ای روباز با معماری جذاب و خاص خود، قطعاً برای مردم و گردشگران نوروزی جذابیت خواهد داشت.

او در توضیح موزه سنگ شوشتر بیان کرد: سنگ هایی از اوایل دوره اسلامی تا معاصر با خطوط نسخ، کوفی، ثلث و نستعلیق در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان این که موزه سنگ، یکی از موزه های تخصصی شهرستان شوشتر محسوب می شود توضیح داد: اشیا و سنگ هایی با کاربردهای مختلف از جمله سنگ نوشته های مزار، کتیبه های سردر، سنگ مزار بزرگان، اشیای زندگی گذشته سنگی مردم و نیز کتیبه هایی که از اوایل دوره اسلامی تاکنون در آرشیو میراث فرهنگی شوشتر نگهداری می شدند در این موزه ارائه شده اند.

او اظهار کرد: یک موزه دیگر نیز در ساختمان قدیمی و ثبت ملی شهرداری شوشتر درحال راه اندازی است و مراحل مرمت و تکمیل معماری آن نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه سنگ در شوشتر گشایش یافت

موزه سنگ در شوشتر گشایش یافت