مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 فروردین 1401 ساعت 09:322022-03-22سياسي

عالمی که 95 جلد کتاب معرفتی به یادگار گذاشت/ مهم ترین آثار آیت الله ری شهری


آیت الله ری شهری علی رغم مسؤولیت های اجتماعی و سیاسی، همواره فعالیت های علمی خود را اولویت زندگی قرار داده بود که حاصل این تلاش ها پدید آمدن آثاری ارزشمند در باب معارف اهل بیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس،آیت الله محمدی ری شهری، تولیت آستان عبدالعظیم حسنی شب گذشته در 75 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

فقدان آیت الله محمد محمدی ری شهری به معنای حقیقی مصداق این روایت شریف از امیر مؤمنان است که می فرمایند: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهِ.

یعنی: هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی ‏پوشد.

عالم پر تلاشی که علی رغم تقبل مسؤولیت های مختلف در دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچ گاه تحقیق و بررسی های علمی اش متوقف نشد و حاصل عمری جهاد در عرصه دانش این عالم برجسته  30 عنوان کتاب در 95 جلد است.

بر آن شدیم تا یک معرفی اجمالی از برخی مهم ترین آثار او داشته باشیم تا علاقه مندان به حوزه آشنایی با معارف قرآن و اهل بیت بتوانند از میراث علمی این عالم پرتلاش و کوشا استفاده کنند.

میزان ُالحکمه میزانُ الحِکمَه مهم ترین اثر از مرحوم ری شهری است، دانشنامه ای حدیثی که شامل 564 عنوان، 4260 باب و 23030 حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عالمی که 95 جلد کتاب معرفتی به یادگار گذاشت/ مهم ترین آثار آیت الله ری شهری

عالمی که 95 جلد کتاب معرفتی به یادگار گذاشت/ مهم ترین آثار آیت الله ری شهری